Jak začít s výrobou pod vlastní značkou v Číně a Asii?
Pokud jste se rozhodli podnikat pod vlastní značkou a chcete odebírat zboží z Číny nebo jiných asijských zemí, musíte zodpovědně plánovat a předem si stanovit cenovou a prodejní strategii. Výroba v Číně a dalších asijských zemích funguje na jiných principech než u nás. I to je nutné brát v úvahu při plánování dodávek z Číny nebo zemí jižní, jihovýchodní či východní Asie.
Klíčem k nalezení dodavatele pro dlouhodobou spolupráci je nákupní množství.
Výběr správného dodavatele je klíčem k dlouhodobé stabilitě dodávek zboží z Asie. Přednostně byste se měli snažit najít výrobce a vyhnout se asijským obchodním společnostem, které nebudou schopny zaručit stabilní kvalitu dodávek nebo dodržet výrobní termíny. U asijských obchodních společností můžete také narazit na problémy s cenou, kterou může obchodní společnost měnit při každé objednávce. Pokud budete tlačit na nízkou cenu, uzavře smlouvu s jiným výrobcem vašeho zboží a vy můžete z Asie obdržet zboží zcela jiné kvality, než jste si objednali!
Výrobci v Číně a Asii pracují jinak než u nás. Evropští výrobci jsou otevřenější výrobě v malých počtech kusů, a to i v případě, že se jedná o výrobky na míru, které se budou prodávat pod značnou cenou jejich odběratele. Tato malosériová výroba však zvyšuje ceny a v mnoha případech činí takto vyrobené zboží neprodejným nebo prodejným jen s minimální marží pro prodejce. Výroba v Číně a Asii naopak umožňuje prodávajícímu realizovat vysoké marže, ale klíčové je nákupní množství a asijští dodavatelé vždy tlačí na co nejvyšší počet nakupovaných kusů.
Mnoho asijských společností, zejména těch zavedených s dlouholetými zkušenostmi a desítkami tisíc spokojených zákazníků, nepřijímá kusové zakázky nebo zakázky v malém množství. U textilu, hraček nebo elektroniky, které jsou vyráběny na zakázku nebo přizpůsobeny zákazníkovi například umístěním loga nebo změnou potisku krabice, v níž je zboží dodáváno konečnému kupujícímu, je běžnou praxí, že množství objednávek na design a barevné provedení výrobku je 100 kusů. Některé velké továrny v Číně mají dokonce minimální počáteční množství pro přizpůsobení výrobku stanoveno na tisíc nebo více kusů.
Zahájení výroby v Číně a Asii pod vlastní značkou s malým počtem výrobků a designů.
Výroba v Číně nebo jiných asijských zemích je nejrychlejší a nejlevnější, pokud se soustředíte na menší počet výrobků a omezíte počet návrhů na jeden výrobek.
Výroba nábytku pod vlastní značkou v Číně a Asii
Jakmile bude značka uvedena na slovenský nebo jiný evropský trh (nebo více trhů), nebudete již mít problém s minimálním množstvím asijských dodavatelů a budete moci zahájit výrobu několika set až tisíců výrobků každého požadovaného designu najednou. Asijští dodavatelé vás budou vnímat jako důvěryhodného obchodního partnera a budou ochotni vám nabídnout lepší ceny na základě svých pozitivních zkušeností se spoluprací s vámi na menších množstvích.
Pokud plánujete začít prodávat zboží z Číny/Asie pod vlastní značkou a hledáte partnera, který se postará o celý proces, včetně vzorků, kontroly zboží a dodání do vašeho skladu, společnost Infinity Standard je tu pro vás! Informace o našich službách naleznete zde.
O autorovi
Ing. Michaela Královičová, PhD.
Dlhodobo som žila v Ázii. Čínsky jazyk ovládam slovom a písmom. Venujem sa exportnému a importnému poradenstvu pre ázijský trh.