Dovoz z Číny: přepravu až do přístavu v Evropě od čínského dodavatele akceptujte pouze pokud jste ochotni připlatit si stovky až tisíce eur!
Nabízí vám čínský dodavatel, s nímž komunikujete přes Alibabu nebo jiný portál, přepravu zboží až do přístavu v Evropě? Neberte to, pokud nechcete zaplatit stovky nebo tisíce eur navíc.
Nabídka relativně levné přepravy z Číny zajištěná dodavatelem v Číně je na první pohled velmi lákavá. Dodavatel vám například nabídne, že vám přepraví laser, který má váhu několik stovek kilogramů a metráž pro přepravu téměř 2 kubické metry, z Číny do Terstu za 150 amerických dolarů. V některých případech vám přepravu dokonce může slíbit zrealizovat „zdarma“.
Jelikož se dlouhodobě věnujeme kompletnímu zajišťování dovozu zboží a strojů z Číny a Asie, máme přehled o cenách přepravy. Víme proto, že přepravu ze skladů dodavatelů v Číně až do evropských přístavů nelze zrealizovat za 150 dolarů! U stroje, který jsme uvedli jako příklad nahoře v textu, vyjde taková přeprava minimálně na 400 eur s tím, že námořní doprava až do skladu na Slovensku nebo v Česku bude stát přibližně ve výši od 600 až 800 eur. Tato částka je již včetně přepravy ze skladu čínského dodavatele.
Určitě jste si všimli značného cenového rozdílu mezi nabídkou přepravy čínským dodavatelem a jakoukoli mezinárodní přepravní společností. V čem je tedy problém a proč vám nabízí čínský dodavatel přepravu tak levně?
Čínští dodavatelé nemají představu o nákladech spojených s přepravou zboží až do přístavu určení v Evropě. Také při své cenové nabídce nezohledňují dokumentaci potřebnou k proclení a vyzvednutí zboží příjemcům v přístavu. Kromě průvodní dokumentace vám zboží nepojistí na přepravě, takže vám v případě jeho poškození zjištěného po převzetí v Evropě nikdo nevrátí finanční prostředky, které jste investovali do obchodu a vy skončíte s neprodejným zbožím nebo nefunkčním strojem.
Pokud vám tedy pošle čínský dodavatel zboží nebo stroj z Číny do Terstu nebo Hamburku a řekne vám, že si jej tam můžete za cca 30 dní vyzvednout, očekávejte problémy. Čínští dodavatelé se o zásilky po odeslání (mimo Aliexpressu, kde mají vázané finanční prostředky získané prodejem až do doby dodání a potvrzení zákazníkem) zpravidla nezajímají a zaměstnanci v evropských přístavech vás o přijetí zásilky také nebudou předem informovat. V mnoha případech si na vás vzpomenou až po více než týdnu od přijetí zásilky do přístavu a pošlou vám fakturu za stojné a skladné ve výši 200 eur za každý den skladování zásilky. Představte si, že byla vaše zásilka v přístavu 7 dní. Tato doba vám navýšila hodnotu zboží nebo stroje z Číny automaticky o 1400 eur.
To však ještě není všechno, protože si i po zaplacení těchto extra poplatků zásilku nemůžete vyzvednout, jelikož k ní nemáte potřebnou dokumentaci, kterou vám dodavatel neposkytl, protože jste ji nežádali. Její získání bude trvat několik dní, což vám ještě více navýší skladné a stojné v přístavu. Pokud byste byli rychlí, dokázali byste získat dokumentaci do 3 dnů, tím by se extra náklady navýšily „pouze“ o 600 eur. Po zaplacení finálních extra nákladů v přístavu je však třeba zajistit přepravu z přístavu k vám na Slovensko nebo do Česka a proclít zboží. V této fázi je třeba počítat s náklady ve výši cca 150 až 200 eur.
Vyplatilo se tedy řešit přepravu přes čínského dodavatele?
Zatímco při přepravě zboží z Číny mezinárodní přepravní společností byste zaplatili maximálně 800 eur, přeprava „realizovaná“ čínským dodavatelem vás vyšla až na cca 2200 eur.
Pokud potřebujete zrealizovat dovoz z Číny a chcete mít předem jisté, že půjde o bezpečný obchod, při kterém se nebudete muset stresovat s přepravou či celnicí – naše firma Infinity Standard je tu pro vás! Vaše zboží vyzvedneme u čínského dodavatele, zajistíme průvodní dokumentaci, zařídíme proclení a zboží nebo stroj z Číny vám dovezeme až do vašeho skladu. To vše za výhodných a rozumných cenových podmínek. Podrobné informace o našich službách a průběhu dovozu z Číny a Asie naleznete zde.
O autorovi
Ing. Michaela Královičová, PhD.
Dlhodobo som žila v Číne. Čínsky jazyk ovládam slovom a písmom. Venujem sa exportnému a importnému poradenstvu pre čínsky trh.