Kam v Evropě přijede do přístavu vaše zboží a stroje z Číny a Asie?
Dovážíte zboží nebo stroje z Číny a Asie námořní dopravou? Který evropský přístav odbaví vaši zásilku?
Vaše objednávka putuje po moři z Číny a Asie několik týdnů, než dorazí do vašeho skladu na Slovensku nebo v České republice. Není žádným tajemstvím, že největší námořní přístavy jsou v Číně a Asii, ale uvažovali jste někdy o velikosti našich evropských přístavů? Máme pro vás stručný přehled nejznámějších evropských námořních přístavů, které s největší pravděpodobností zpracují vaši objednávku.
Koper, Slovinsko
Pro dovoz zboží a strojů z Číny a Asie na Slovensko je tento slovinský námořní přístav nejčastěji využíván. Nachází se v severní části Jaderského moře a je důležitou spojnicí mezi východní a střední Evropou a Středomořím. V přístavu je 12 terminálů, které jsou přímo napojeny na železniční a veřejnou silniční síť.
Výhodou námořního přístavu Koper je možnost manipulace s různými druhy nákladu, jako jsou kontejnery, kusové náklady, automobily nebo kapalné a sypké náklady. Přístav Koper je součástí sdružení NAPA (North Adriatic Ports Association), které zahrnuje také přístavy Rijeka, Ravenna, Benátky a Ters. Jejich propojením vznikla přirozená vodní cesta, která nabízí levnou námořní cestu z Dálného východu přes Suezský průplav do Evropy a je považována za bránu na evropský trh.
Hamburk, Německo
Jeden z nejstarších evropských námořních přístavů se každoročně řadí mezi nejvyužívanější evropské přístavy. Má výhodnou polohu na břehu Labe a je vzdálen pouhých 115 kilometrů od ústí Severního moře. Nejvyužívanějším spojením je železniční doprava, která spojuje přístav s dalšími dvaceti zeměmi světa. Na tři hlavní železniční stanice v přístavu nebo z nich denně přijíždí nebo odjíždí přibližně 200 vlaků.
Veřejná silniční doprava však nezůstává pozadu. Přístav je napojen na silniční síť pomocí dálnic a místních komunikací, což umožňuje rychlou a snadnou distribuci nákladu do vnitrozemí. Poloha přístavu rovněž umožňuje využívat vodní cesty, které spojují Hamburk s dalšími německými kanály.
Rotterdam, Nizozemsko
Blízkost Severního moře, hloubka ponoru až 24 metrů a nejmodernější technologie a manipulační technika činí z Rotterdamu jeden z nejvyužívanějších přístavů v Evropě. Využívá se k přepravě kontejnerových lodí ze Severní Ameriky a jihovýchodní Asie. Celý přístav je rozdělen do několika sekcí, do kterých lodě směřují podle velikosti. Výhodná poloha přístavu umožňuje železniční, vodní a silniční spojení s vnitrozemím Evropy.
Terst, Itálie
Největší nákladní námořní přístav v Itálii má výhodnou polohu a velmi dobré železniční spojení s vnitrozemím. Přestože během pandemie došlo k poklesu objemu nákladu, přístav stále těží z investic do železničního spojení a neustále roste.
Potřebujete přepravit zboží, komponenty nebo stroje z Číny? Spolehněte se na spediční služby naší společnosti Infinity Forwarding a vyžádejte si nezávaznou nabídku přepravy.
O autorovi
Daša Uherková
Mám vyštudovaný manažment a marketing. S Infinity Standard spolupracujem na dvoch projektoch. Mám rada výzvy a rada sa zdokonaľujem v rôznych oblastiach.